søndag, februar 24, 2008

Kvalitetsbevisst eller uengasjert?

Kongen har brukt mye av helgen til å lese aviser og magasiner som følger med disse. At jeg alene slår ut på Norske Skog sine regnskaper etter å ha pløyd VG, Bagbladet, DN og Haugesunds Avis (Aftenposten ble ikke fløyet over fjellet denne helgen - trolig for å spare utslipp, jfr. Mathismoens profetier).

Men det skremmende er: Hva har jeg egentlig lest? Hva har alle disse timene med nedhugde trær gitt meg?

OK, Trude Ringheim fikk meg litt oppgitt over å snakke for blandingsmisbruk i LAR-regi - men hun har et poeng i at pasientene ikke får nok hjelp og støtte. Og det skyldes at politikerne stadig har utvidet pasientgrunnlaget uten å styrke oppfølgningen...

Den nye statsministeren i Kosovo fikk gjentatt narkosmuglings-anklagene - men ingen gikk dypere for å avkrefte eller bekrefte. Helga Pedersen må få ny ministerpost. Prisfall i hyttefjellet og Tom Cruise lar seg bruke av noen skruppuløse mennesker med påtatt religion. TV2 har tjent masse penger på Hotel Cæsar....

Men hva er dette? Er dette nytt? Er dette nødvendig? Gir det meg noe? Er det jeg som holder på å miste samfunnsengasjementet - eller det det avisene som er fylt opp med vås? Bør vi ønske avisdøden velkommen?

Ingen kommentarer: