mandag, oktober 02, 2006

Utenfor bomringen snakker man med naboen

Selv er jeg ganske glad i mitt rede midt i byen. Trivs best der det er aslfat, og der folket bor i blokk - for å skrive om en gammel svensk pop-sang.

Men en del venner begynner å synse det er ille å ha tøffelavstand til Deli de Luca - forstå det den som kan. Siste par ut forlater Majorstuen i disse dager. I går måtte jeg utenfor bomringen for å besiktige hus, kjeller, garasje og utsikt. Riktig vakkert var det.

Jeg ymtet frempå at det kanskje ville være en idé å sette opp en liten altan utenfor balkongdøren ved kjøkkenet, slik at man kunne nyte aftensolen der. Det falt ikke i god jord.

Min venn sa bryskt: "Nei, det er for nære naboen, og dem vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Vil heller ha en stor hekk så jeg slipper å snakke med dem."

Stakkars mann, lurt utenfor bomringen, og tror at han kan gjøre som i byen: Være anonym for hele oppgangen. Milde himmel - det er liksom noe av konseptet ved å bo i suburbia, at man henger ved hagegjerdet og snakker med naboen. Her har man betalt sikkert 5-6 millioner, og så gleder man seg ikke over konseptet man har valgt.

Men huset blir bra det

Ingen kommentarer: