lørdag, oktober 14, 2006

Bulgarian cheese

Tilbringer noen dager i Israel - en ny og spennende opplevelse. Litt saar i oeynene etter en hel dag paa stranden uten solbriller (jada, bare spott meg - baade det og at vi ikke hadde hotellrom klart ved ankomsten skyldes daarlig planlegging - men alt ordner seg).

Anyway, israelerne har skjoent noe. Oppdaget at "Chiefs Salad" inneholdt noe som var, revet, gult, smakloest, litt bloett i konsistensen og totalt uinteressant. "Joess, har de Norwegia her ogsaa tenkte jeg". Men neida - dette handlet om "Bulgarian Cheese".

Jeg kan simpelthen ikke komme paa et bedre navn paa "folkets favoritt". Den er jo akkurat like kjedelig, smakloes, bloet og like uinteressant som det jeg innbiller meg at det bulgarske kjoekken maa vaere.

Kjaere alle med smakssans, la oss gaa sammen om aa etablere Bulgarer som det nye navnet paa Tines smakloese og bortkastede ost. Kanskje kan det bidra til at nordmenn faar oeynene opp for bedre smaker...

Hvordan det er her ellers, tja - kan vel bare skrive om Musevisa:
Naar strendene er lange og solen setter inn,
saa sier vesle reisefoelge til venneflokken sin
- Om ingen gaar paa fylla, men passer seg for den,
skal alle sammen snart faa parasollen sin igjen.

Ha en god loerdag.

Ingen kommentarer: