tirsdag, februar 27, 2007

Folket tar trikken

I går tok jeg trikken - og i dag tok jeg trikken. Du treffer ganske andre mennesker når du tar trikken enn når du tar svarte Skodalimousiner med SAS Radisson-klistremerker på sidene - eller kjøre firmataxi med fastbundne dører.

I går betalte jeg og fikk billett. 50 kopek kostet det - omtrent 60 øre. I dag fikk jeg ikke betale. Jeg kom med en 5'er. Det var det minste jeg hadde. Sjåføren hadde ikke veksel til å gi igjen på mer enn 2 hryvnia (cirka 2,40 i norske kroner). Så da fikk jeg ikke betalt.

I dag var det helt ok å ta trikken, mest vanlige folk. Med pelslue og pelsjakker - eller plastmink. De var på vei til eller fra jobb, eller skole. De snakket i mobil, de pratet med vennene.

I går luktet det rart på trikken, nesten som lim. Trodde det var limet som holdt trikken sammen, det var det ikke. Det var limet som de 5 ungdommene på plassene foran i trikken sniffet. Trist - bare trist.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg vil ha plastmink! Russisk plastmink! Kanskje noe å ønske seg til årets begivenhet 23. juni?