mandag, oktober 20, 2008

Hjem til Polen

Så rammet finanskrisa Kongen personlig. Bivirkninger og langtidsvirkninger av våre nedturer og andres opptrurer slår en i fjeset med gjennombløt vaskeklut:

Mine polske hushjelper, som trofast har tjent meg siden 2005, og som hver annen uke har tatt et grundig oppgjør med hybelkaniner, vinduer støvtørk og annet, sier opp - umiddelbart.
Årsak: Utsiktene hjemme er blitt mye bedre, og i Norge ser det ut til å stoppe opp. i tillegg er det blitt dyrere å bo, så av det de tjener blir det mindre tilbake.

Vips, så flyttet den arbeidskraften.....
...og jeg føler krisa rammer hardt....

3 kommentarer:

Konge på Fjellet sa...

Krisen rammer hardt og brutalt. Ille, tenk enten må man finne en ny til å vaske eller selv ta kampen med hybelkaninene. Jeg vet ikke hva som er værst. Kanskje du kan få en oppsagt banksjef til å jage hybelkaninene?

Kongen på Haugen sa...

Jeg synes det er ganske forstemmende. En hel vennegjeng mister sin hushjelp!
...og jeg er ikke sikker på at banksjefene blir arbeidsledige. De har Halvorsen i ryggen. Det er vi vanlige folk som må lide

Morten sa...

Ja, tenke å skulle vaske og rydde sin egen leilighet. O, hvilken skjebne! ;)